איך למצוא דומיינים ישנים?
לא פעם אנחנו מציגים שיטות שונות וחדשניות לפיתוח של רשת אתרי תמיכה, או בלעז PBN – Private Blog Network. במאמרים האחרונים שהזכרנו את תשתי ת אתרי התמיכה ציינתי שיום יגיע ואראה גם איך למצוא דומ יינים ישנים בעלי פרופיל קישורים עשיר שניתן לבנות עליהם אתרי תמיכה ואף אתרים מרכזיים. לשמחתכם, היום הזה בדיוק אגיע ובמדריך הבא אסביר איך לאתר ולרשום דומיינים ישנים, כיצד לבדוק איתם ואיך לדעת מתי דומיינים ותיקים מתפנים.
האמת היא שאת השיטה שאני הולך לחפוש בפניכם עזרה לי למצוא דומיינים איכותיים שהצלחנו באמצעות עבודת קידום להביא אותם למקומות הראשונים , לכן מומלץ מאוד לעקוב אחרי השיטה.
איך למצוא דומיינים ישנים?
כפי שכבר ציינתי, במרבית הפעמים השימוש העיקרי של דומיינים ותיקים הוא בבניית רשת אתרי תמיכה או בבניית אתרי משנה אך האמת היא שאפשר להשתמש בהם במספר דרכים מתוכחמות אף יותר על ידי הפניות 301 לאתר המרכזי/ אתרי תמיכה. למעשה, רבים מהחברות שמוכרות "תנועה" לאתרים משתמשות בטכניקה של רכישת דומיינים ומכירת ההפנייה / השכרה שלה. איך זה עובד? החברות מאתרות דומיינים בעלי ערכי SEO גבוהים לרבות פרופיל קישורים איכותי וסמכותיות ומוכרות את התנועה שכתובת הדומיין מקבלת.
איך למצוא דומיינים ותיקים שלב אחר שלב (בחינם)!
השלב הראשון- סריקה באמצעות Expired Domains.
לצד תוכנות יקרות שחלקן אף נהדרות, הפתרון החינמי של Expired Domains מאפשר לכל גולש לסרוק ולמצוא דומיינים שווים שכבר פגו או שעומדים לפוג. כדי למצוא את הדומיינים ולהנות משירותי התוכנה, יש להירשם קודם לאתר.
השלב השני – מציאת דומיינים פגי תוקף לפי סיומת הדומיין / דומיינים שעומדים לפוג
כעיקרון יש מאות פילטרים שונים שמאפשרים לכם לסרוק רשימות אינסופיות של דומיינים, הפילטור הראשוני והמומלץ ביותר תלוי בצרכים שלכם (אתר תמיכה, תשתית, 301) אבל סביר להניח שאתם מחפשים דומיין במדינה או בזירה מסויימת.
כדי למצוא דומיינים שכבר פגו, כלומר שהם חופשיים או שמישהו כבר רשם אותם יש להכנס לחיפוש של קטגוריית ה"Deleted Domains" ואז לבחור את רשימת הדומיינים לפי הסיומת הרצויה. נניח שנרצה לחפש דומיינים ישראלים פגי תוקף נחפש את הדומיינים האלו בקטגוריית "ccTLD's HI" ואז נרד למטה ונבחר ב il.
בדיקת מדדים
ראשית, אם אתם אוהבי Majestic תוכלו לבצע כבר בשלב המיון הראשוני חיפוש לפי מאפייני TF או TR , תוכלו לעשות זאת באמצעות תת התפריט Majestic בפילטרים.
במידה ואתם לא חובבי Majestic וגם אם כן, חובה לבדוק את הדומיין לעומק לפני שאתם בוחרים להשתמש בו עבור צרכי הSEO שלכם.
לפני שבכלל נבדוק את פרופיל הקישורים, נרצה לבחון את מ ידת הרלבנטיות של הדומיין עבור הדרישות שלנו, מה היה בעבר בדומיין וכמה ידיים הוא עבר. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא באמצעות הA rchive שהוא ארכיון אינטרנטי שמאפשר לנו לבחון מה היה באתר לאורך ההיסטוריה.
פשוט מכניסים את כתובת הדומיין בשורת החיפוש ומבצעים סריקה בין התאריכים השונים.
בדיקת מילות מפתח
הAherfs מאפשר לכם לדעת באילו מילות מפתח הדומיין מקודם